Tóth Laci fotói
A megnyitót Vincze Balázs táncművész, a Pécsi Balett igazgatója mondta. (-elsőként)
https://www.youtube.com/watch?v=8fn2aGHN_rA
Balázs táncművész, a Pécsi Balett igazgatója.
Hogy művész és látványművészet megalkotásában naprakészen otthon van, az számomra szövegmozgatás struktúrájából (is) azonnal feltűnt. Szövegelemek mozgatását, dekonstruktív áttűnéseit, kettőzött látásmódot, -tehát posztmodern szemléletet,- valójában szó szerint kellene visszaadni, felmutatni.
(Sajna rögzítésére nem volt technikám.)
Arról volt szó, hogy Körte már a hatvanas években, Eck Imre világhírű Pécsi Balett produkcióit is fényképezte.
Fotós munkája azért fontos, mivel színházi produkciókkal elsősorban ezeken (fényképeken,) keresztül találkozik a közönség. Ez az, ami felkeltheti figyelmüket.
Színházi és balett táncosok előkészületeit szívesen látogatják mindenféle fényképészek.Nagyon gyakori, hogy saját vízióikat szeretnének megrendezni, ilyesmire szeretnének felhasználni a stábot.
Körte nem ez a típusú fényképész!
Hosszas színházi gyakorlatában, így fényképein is megmutatkozik az alázat.
Előbb megfigyel, azután kezd el dolgozni. Mozgásfázisokból kiragadja a legmegfelelőbb pillanatokat.
(És itt kezdődik egy finom szöveghajlítás, ami szinte paradoxonként hat, de nem az. Figyeljük meg.)
Ezen a fényképen rajta vagyok. Balra Pál Zoli, középen a hölgy mellett pedig magam is fotózom.
Körte együtt él, lélegzik a művészekkel.- mondta Vincze Balázs.- Hosszú gyakorlata során megtanulta azokat a rendezői elveket, koreográfia nyelvhasználatot amivel hatékonyan tud kommunikálni táncosokkal. Létre tud hozni egy szituációt, aminek csúcspontja a mozgás és fénykép egymásnak megfelelése.
Pinczehelyi Sándor, Körtvélyesi László és Scheffer János
Gyenis Bogi tánca a megnyitón
Csoszó Gabriella fotóművész Pinczehelyi Sándor társaságában